Още за светлата и тъмната страна на Нощта


Ето го новия изглед на „Нощта на музеите и галериите“.
Както вече споменахме, авторите залагат на контрастните експонации и тяхната жизнена важност. Много сме радостни, че в сътворяването на визията вложиха уникалния си креативен хъс профитата от DDB. И тъй като много искахме те от своя страна да изрекат колко взаимна е радостта, отправихме конкретната молба под формата на няколко въпроса,

подредени в ярка смислова градация.

Отправихме ги към:

Yordan Zhechev - DDB SofiaЙордан Жечев, който е криейтив директор на DDB – София и като такъв непременно има пръст в отстояването на челните позиции на агенцията във всички рекламистки класации у нас в последните години. А на челните места при гугъл-претърсването за него неотменно стои речта му на конференцията TEDxBG, в която убедително подрежда цели три рационални причини да останеш в България.

 

 

geriГергана Станкова, която е  арт директор на DDB – София и също е оставила пръстови отпечатъци върху успехите на компанията. Известна е с дигиталните си дизайнерски претворявания на стари български шевици. Както и с проекта „Скромна съм“, в който придава визуално изражение на смисловия обем, стила и взаимовръзките в реплики на спортния  министър Мариана Георгиева (ще ни липсва! – бел. ред. от 23.07).

В личен план и двамата са доста млади и сравнително отскоро имат по един наследник, на когото отдават основната част от времето си за личен план.


На фона на богатия професионален бекграунд на фирмата какъв е подходът при работа с мащабно културно събитие като “Нощта” ?

Й.Ж.: Слава Богу, все още не си вярваме прекалено, за да мислим, че знаем всичко или да използваме заготовки към подхода. 

Заемаме се с мащабен проект като “Нощта” с уважение

към всичко, което “Нощта” е постигнала през годините и с пълна увереност, че, ако си свършим работата докрай, ще сме помогнали и надградили съществуващото.”nosh_poster_BG

От къде тръгвате с избистрянето на концепцията?

Й.Ж.: Именно от избистрянето. Най-важното за мен е да направим материалите такива, че да няма нужда от обяснения и пояснения – да видиш нещо, свързано с “Нощта” и да го разпознаеш веднага.

Имате ли наблюдение върху визията на “Нощта” за всичките 10 години? Как се е развивала тя според вас? И с какво новата визия допринася за развитието ѝ, с какъв нов акцент?

Й.Ж.: Имам наблюдение – визията на “Нощта” се е развивала хаотично, както всичко около нас. Но все пак

всяка нощ е различна, защо всяка “Нощ” да не е?

Ако се включите в програмата на “Нощта” с ваш артистичен проект, в тъмното или в светлото „поле“ ще се впишете по-сполучливо?

Й.Ж.: По средата между двете – там винаги е най-шумно.

Знаете ли, че в миналото издание на Нощта имаше представяне на колектив за шевици „Росица Чуканова“, съвместно с диджей сетове с етно елементи?

Г.С.: Не знаех. Но сега ме е яд, че съм го пропуснала.

Й.Ж.: И защото не знаехме, какво ще кажете да го повторим/повторите тази година?

Съществуват ли рационални причини да не посетите Нощта на музеите и галериите?

Й.Ж.: Имам дете на четири. С дете на четири винаги има рационални причини да не отидеш някъде.

Г.С.: Наистина само рационални причини могат да те спрат да не отделиш време за малко

среднощна обиколка на музеи и концерти.

Например счупен крак.

nosh_billboard_3Знаете ли на кого принадлежи репликата: „Да вървим по балансирания поглед – и с бялото, и с черното“?

Г. С.: След едно търсене в Google подозренията ми бяха потвърдени – министър Мариана Георгиева.

Й.Ж.:  Изключителна е, нали?

Дали може да смятаме автора на горната реплика за вдъхновител И на концепцията за визията на Нощта?

Г. С.:  Боже пази! С тази концепция от самото начало целим да предадем ясна информация за “Нощ” –  Пловдив. Искаме визиите да бъдат интересни и многопластови, но едновременно с това – конкретни и смислени.
Ако някога ни попадне брийф за, примерно, фестивал на абсурда, вече ще знаем къде да търсим вдъхновение.

Й.Ж.: Ако слушаме само Нея, може да сметнем, че е вдъхновител не само на концепцията за “Нощта”, а и на електричеството, седлата на конете, джагата, боулинга, гаденето при бременност, ръчните часовници, пестото “Миланезе” и факела на Статуята на свободата.

И буфосинхронистите. И плувците. И минзухарите.

Повечето космогонични теории, митологични парадигми и екстраполиращите ги прозрения на философски и художествени гении са предпоставили представата за тъмната и светлата страна в живота и Вселената като съсъществуващи в перманентен антагонизъм, който чертае диаграмата от възходи и падения на човечеството. Но през 2014 година от новата ера визията на Нощта на музеите и галериите ще докаже, че тъмната и светлата същност всъщност са взаимно допълващи се градивни елементи. Смятате ли това за превратно преразглеждане на утвърдената от културните натрупвания ценностна система на човечеството и в частност на рекламния бизнес и културните индустрии?

Г. С.: Да.

Й.Ж.: Разбира се.

Няма да се обидим, ако пренебрегнете предишния въпрос. Нито, ако пренебрегнете и някои от по-предишните. Благодарим ви!

Й.Ж.: Мани ни нас, дано 

“Нощта”, както обещава, да е осветена от изключителните неща,

които организаторите планират.



Общност от предимно не твърде обременени от журналистически навици ентусиасти, мотивирани от силната си пристрастеност към Нощните маршрути, оценили възможността за изява, за срещи с интересни хора и изживяването да усетят "Нощта отвътре".


© 2019 Open Arts Foundation, НОЩ/Пловдив - www.night.bg