подредени в ярка смислова градация.
Отправихме ги към:Йордан Жечев, който е криейтив директор на DDB – София и като такъв непременно има пръст в отстояването на челните позиции на агенцията във всички рекламистки класации у нас в последните години. А на челните места при гугъл-претърсването за него неотменно стои речта му на конференцията TEDxBG, в която убедително подрежда цели три рационални причини да останеш в България.
Гергана Станкова, която е арт директор на DDB – София и също е оставила пръстови отпечатъци върху успехите на компанията. Известна е с дигиталните си дизайнерски претворявания на стари български шевици. Както и с проекта „Скромна съм“, в който придава визуално изражение на смисловия обем, стила и взаимовръзките в реплики на спортния министър Мариана Георгиева (ще ни липсва! – бел. ред. от 23.07).
В личен план и двамата са доста млади и сравнително отскоро имат по един наследник, на когото отдават основната част от времето си за личен план.
На фона на богатия професионален бекграунд на фирмата какъв е подходът при работа с мащабно културно събитие като “Нощта” ?
Й.Ж.: Слава Богу, все още не си вярваме прекалено, за да мислим, че знаем всичко или да използваме заготовки към подхода.
Заемаме се с мащабен проект като “Нощта” с уважение
към всичко, което “Нощта” е постигнала през годините и с пълна увереност, че, ако си свършим работата докрай, ще сме помогнали и надградили съществуващото.”От къде тръгвате с избистрянето на концепцията?
Й.Ж.: Именно от избистрянето. Най-важното за мен е да направим материалите такива, че да няма нужда от обяснения и пояснения – да видиш нещо, свързано с “Нощта” и да го разпознаеш веднага.
Имате ли наблюдение върху визията на “Нощта” за всичките 10 години? Как се е развивала тя според вас? И с какво новата визия допринася за развитието ѝ, с какъв нов акцент?
Й.Ж.: Имам наблюдение – визията на “Нощта” се е развивала хаотично, както всичко около нас. Но все пак
всяка нощ е различна, защо всяка “Нощ” да не е?
Ако се включите в програмата на “Нощта” с ваш артистичен проект, в тъмното или в светлото „поле“ ще се впишете по-сполучливо?
Й.Ж.: По средата между двете – там винаги е най-шумно.
Знаете ли, че в миналото издание на Нощта имаше представяне на колектив за шевици „Росица Чуканова“, съвместно с диджей сетове с етно елементи?
Г.С.: Не знаех. Но сега ме е яд, че съм го пропуснала.
Й.Ж.: И защото не знаехме, какво ще кажете да го повторим/повторите тази година?
Съществуват ли рационални причини да не посетите Нощта на музеите и галериите?
Й.Ж.: Имам дете на четири. С дете на четири винаги има рационални причини да не отидеш някъде.
Г.С.: Наистина само рационални причини могат да те спрат да не отделиш време за малко
среднощна обиколка на музеи и концерти.
Например счупен крак.Знаете ли на кого принадлежи репликата: „Да вървим по балансирания поглед – и с бялото, и с черното“?
Г. С.: След едно търсене в Google подозренията ми бяха потвърдени – министър Мариана Георгиева.
Й.Ж.: Изключителна е, нали?
Дали може да смятаме автора на горната реплика за вдъхновител И на концепцията за визията на Нощта?
Г. С.: Боже пази! С тази концепция от самото начало целим да предадем ясна информация за “Нощ” – Пловдив. Искаме визиите да бъдат интересни и многопластови, но едновременно с това – конкретни и смислени.
Ако някога ни попадне брийф за, примерно, фестивал на абсурда, вече ще знаем къде да търсим вдъхновение.
Й.Ж.: Ако слушаме само Нея, може да сметнем, че е вдъхновител не само на концепцията за “Нощта”, а и на електричеството, седлата на конете, джагата, боулинга, гаденето при бременност, ръчните часовници, пестото “Миланезе” и факела на Статуята на свободата.
И буфосинхронистите. И плувците. И минзухарите.
Повечето космогонични теории, митологични парадигми и екстраполиращите ги прозрения на философски и художествени гении са предпоставили представата за тъмната и светлата страна в живота и Вселената като съсъществуващи в перманентен антагонизъм, който чертае диаграмата от възходи и падения на човечеството. Но през 2014 година от новата ера визията на Нощта на музеите и галериите ще докаже, че тъмната и светлата същност всъщност са взаимно допълващи се градивни елементи. Смятате ли това за превратно преразглеждане на утвърдената от културните натрупвания ценностна система на човечеството и в частност на рекламния бизнес и културните индустрии?
Г. С.: Да.
Й.Ж.: Разбира се.
Няма да се обидим, ако пренебрегнете предишния въпрос. Нито, ако пренебрегнете и някои от по-предишните. Благодарим ви!
Й.Ж.: Мани ни нас, дано
“Нощта”, както обещава, да е осветена от изключителните неща,
които организаторите планират.