Компанията VIVACOM е партньор на Нощ на музеите и галериите вече четвърта година. Адрияна Михайлова разказа пред екипа на Блога на Нощта за впечатленията си от фестивала в предните му издания, за тазгодишните очаквания, за социалния ангажимент на дружеството, проекта Виваком Арт Хол и за ало-то в рамките на събитието.
Как се развива Нощта в годините, в които си партнирате с фестивала?
Партньори сме на Нощта на музеите и галериите в Пловдив за четвърта поредна година и като представители на един от най-динамичните бизнес сектори, се радваме, че изграждаме толкова дългосрочно партньорство с фондация „Отворени изкуства“. Откакто се познаваме по-отблизо, Нощта се промени доста и с всяко следващо издание добива все по -европейски, по-градски и съвременен облик. Случват се повече проекти в публични и градски пространства, представя се повече стойностно съвременно изкуство от чужди автори, набират скорост по-тясно профилирани събития в програмата и същевременно с всяка година събитието се отваря все повече за широката публика и излиза от четирите стаи на галерийното пространство. Оценявам това като една много добра възможност да се достигне до повече хора и да се увеличи броя на съпричастните със случващото се.
Как се роди партньорството между Виваком и Нощта?
Преди 4 години установихме връзка с Веселина Сариева и от дума на дума и аз, и мениджмънта на компанията ни се убедихме, че партньорството между нас има много потенциал и за двете страни. До ден днешен оценяваме Нощта като едно от най-значимите и посещавани културни събития в страната.
Какъв ефект търси компания като Виваком от участието си в Нощта на музеите и галериите?
Сигурни сме, че в очите на нашите бъдещи и настоящи клиенти участието ни в такива проекти добавя стойност към бранда VIVACOM. Възприемаме това партньорство като възможност за създадем по-емоционален контакт с една изключително важна за нас публика, каквато са посетители на културни събития и да демонстрираме социалния ангажимент на компанията към съществуването и развитието на подобни инициативи. Този вид спонсорства са и един интелигентен начин да демонстрираме ценностите, които споделят компанията и служителите й.
В събития от други събития компанията участва като партньор? Какъв е техният формат?
VIVACOM традиционно подкрепя българската култура, като приоритетно работим по проекти, които обхващат различни, предимно съвременни форми на изкуството и са с отворен за широката публика формат. Дългосрочно подкрепяме и няколко важни за нас социални каузи, свързани с образование, здравеопазване и деца сираци. Участваме и в бизнес събития и конференции, които поставят актуални въпроси, спомагат развитието на българския бизнес климат и улесняват диалога между представителите на бизнеса и институциите в България.
Разбира се, като една от големите частни компании, VIVACOM винаги е демонстрирала сериозен ангажимент към обществения живот в България извън тясното поле на своя бизнес сектор. Освен че финансираме случването на много проекти и събития, ние създаваме и споделяме съдържание и стойност с българското общество. За VIVACOM като бранд отдавна няма значение чистата форма на спонсорство с присъствие на лого върху рекламните материали. Когато подкрепяме дадено събитие, ние искаме активно да участваме в съдържателната му част, за да вземем отношение по важните за нас теми и да влезем в пряк диалог с важните за нас публики.
Разкажете ни нещо повече за проекта Виваком Арт Хол…
Проектът VIVACOM Art Hall следва тенденциите, характерни за всички европейски столици – сгради от особена важност за индустрията и икономиката в миналото, останали неизползвани в момента да се трансформират в локации с нов смисъл за социалния живот, културата и общуването на съвременните хора. Залата на VIVACOM Art Hall разполага с близо 500 кв. метра на първо ниво в сградата на Телефонната палата в самия център на София и за времето от старта на проекта през ноември 2011 г. до сега вече успя да се обособи като основна локация за ежегодни фестивали, интересни изложби, място за срещи и значими събития. За по-малко от година реализирахме над 20 изложби на български автори и международно признати артисти, театрални представления, видео арт събития, форуми, дискусии, лекции за съвременно изкуство и още много инициативи със свободен вход за всички посетители. Планираме още по-интересни събития през предстоящия сезон. Радваме се, че този наш любим проект ще гостува в Пловдив за Нощта на музеите и галериите, когато в бившия ни магазин в сградата на Централни пощи посетителите ще могат да видят Изложбата „Място за плакат“ на Sofia Design Week и куратора Светлана Мирчева.
Имате ли статистика какво натоварване отчита мобилната мрежа в Нощта от предните години?
За миналата година натоварването в мобилната мрежа на VIVACOM е било около двойно по-голямо от това в останалите съботи на месец септември. Фактът не ни изненадва предвид огромната концентрация на хора от цялата страна, привлечени от атрактивната програма на Нощта. Тази година със сигурност ще има доста по-сериозен трафик, тъй като и клиентите в мрежата на VIVACOM са доста повече от миналата.
Какви са очакванията Ви от тазгодишната Нощ?
Повече и по-интересни събития и повече и по-любопитни посетители.
Автор: Петя Терзийска
Изложба „Място за плакат”, авторски проект на Светлана Мирчева за Sofia Design Week
VIVACOM Art Hall за една Нощ в Пловдив, Централна поща
Exhibition “Place For a Poster”- project by Svetlana Mircheva for Sofia Design Week
VIVACOM Art Hall for one night in Plovdiv, Central Post Office