Михаела Калайджиева за човешкото лице на „VIVACOM”


VIVACOM фонд е инициатива, която обединява всички проекти и каузи на компанията и дава тласък на социалното и културното развитие на страната. За човешкия образ на най-големия корпоративен работодател на България, за отговорността към обществото и ролята на социалната ангажираност разказва Михаела Калайджиева, генерален секретар на VIVACOM.

Каква беше основната Ви мотивация за основаването на фонда?

Основната причина да основем VIVACOM фонд дойде с раждането на бранда VIVACOM. „Всичко, което ни свързва” е не просто слоган, а наша философия. Искахме да покажем, че отвъд маркетинговата стратегия и продуктовото си портфолио, телекомът има своето човешко лице, което не спира да доказва своя емоционален ангажимент към различни обществено знaчими каузи и проекти. Така VIVACOM фонд обедини всички проекти на компанията, свързани със спонсорство и корпоративна социална отговорност. За създаването му ни мотивира това, че в България има много различни проблеми, които заслужават внимание и в същото време съвпадат с ценностите на VIVACOM. И децата с дислексия, и нуждата от развитие на изкуството и спорта са достойни каузи. Считам за ненужно единствено да се отчайваме и негодуваме от нередностите, при положение, че има какво да поправим и как да подходим с добро. Освен проблеми, в тези социални проекти има вдъхновение и много надежда.

В какви други направления освен културното работите?

Имате право, културата е само една от посоките на нашите социални дейности. Изборът на теми, каузи и идеи, върху които работим, е изцяло базиран на съвкупността от ценности, които са заложени в идеята за бранда VIVACOM. Затова работим в много сфери, като здравеопазване, образование, спорт и активен диалог, подпомагане на бизнес събития и конференции. Бих искала да отбележа, че дейностите в тези сфери са насочени както навън, така и навътре в компанията или с други думи – освен обществените проекти имаме и доброволчески акции, в които взимат участие служителите на VIVACOM. Разбира се, всеки от нас има проект, който му е на сърце. За мен това е Операция „Жълти стотинки”, която миналата година стартира и беше насочена към децата с аутизъм, а тази година продължава в помощ на изоставените бебета от един софийски дом.

Смятате ли, че социалната ангажираност на големите компании се е превърнала в мода?

Факт е, че все повече и повече компании превръщат социалната си отговорност в част от своята корпоративна политика. Дали това е мода, или не няма значение, стига резултатите и ползите за обществото да са налице. Конкретно за VIVACOM мога да кажа, че социалната ни насоченост е не само на хартия, а е видима както в бизнеса, така и в обществото. Поемането на дългосрочен ангажимент към дадена кауза или тема не може да бъде просто мода. Неслучайно създадохме фонда, за който стана дума. За мен самата, а и за VIVACOM, e отговорност и чест да бъдем социално ангажирани, особено когато усилията ни биват оценени и оставят трайна следа.

Проектът, който тази година подкрепяте за Нощта, е „Видео, видео пумпал” на Павлина Младенова и се развива в три селекции, като третата се нарича „Нагоре по стълбите, надолу по стълбите”. Каква е стратегията Ви, за да бъдете „нагоре по стълбите”?

Да, наистина компанията се стреми винаги да се развива и расте, но също така да помага на своите клиенти и на обществото като цяло да се развива заедно с нея. Философията на VIVACOM е винаги да се отнася с уважение към потребителя. Ние предоставяме високо качество на комплексни услуги на по-ниски цени, както и по-голяма свобода, гъвкавост и богат избор. Освен това интегрираме честното си и отговорно поведение както в бизнеса, който правим, така и в активното ни отношение към обществото или с други думи създаваме споделена стойност. Също като при хората – ако имаш различно поведение пред различна публика, то тогава трудно може да ти се има доверие и още по-трудно ще вървиш „нагоре по стълбите”.

Вие сте традиционен партньор на Нощта. Как се променя тя с времето?

Забелязвам, че се увеличава броят както на участниците, така и на публиката. Радваме се, че събитието се случва година след година и става устойчиво. Мисля, че тези промени са едно истинско доказателство за стойността на проекта, както и за нуждата от подобни инициативи и популяризиране на изкуството във всичките му форми.

Кой е личният Ви спомен от Нощта?

Срещи с приятели в топли нощи с най-приятната тема за разговор – изкуство.

Автор: Рафлин Саркисян




Общност от предимно не твърде обременени от журналистически навици ентусиасти, мотивирани от силната си пристрастеност към Нощните маршрути, оценили възможността за изява, за срещи с интересни хора и изживяването да усетят "Нощта отвътре".


© 2019 Open Arts Foundation, НОЩ/Пловдив - www.night.bg